05.10.2015

Oktoberhelg og mye folk.

Gamle kjente og nye besøkende.
Starten på høstferien og fint vær gir ofte full hytte. Og denne helga var intet unntak. Det ble etter hvert ganske fullt. For engangs skyld måtte vi faktisk ta i bruk gulvet på gamlehytta for å få plassert alle gjestene. Det var riktignok ikke mer enn 4 stykker som lå på gulvet i stua, og det var fortsatt noen enkle madrasser ledige på et par av rommene.

Natt til søndag var det 53 som overnattet.

Det minnet litt om de ikke fullt så gode gamle dager da vi var over 60 bare på den ene hytta. Da var det vanskelig å plassere alle….

Og folkene som kom til hytta var en god blanding av gamle kjente og nye gjester. Som tidligere i uka var det et par jenter på alenetur - ingen gutter.

Har jentene overtatt helt det å gå alene i heia. Hvor er guttene?

En av jenten som kom alene, hadde jeg truffet før, og det er alltid like hyggelig å få en liten prat om trening og turer. Felles interesser, gir oss noe å prate om.

Men grøt bør lages av havregryn fra Stangeland Mølle…..

Det kom et stort følge fra Flørli. STF fellestur med 13 deltakere. De var nesten sist til hytta, men akkurat tidsnok til å få fylle opp de store hemsene.

De hadde startet tidlig fra Fløyrli - opp trappene selvsagt, og brukt tiden over heia. I det fine været var det heller ingen grunn til å gå fort.

I tillegg kom det en stor fransk gjeng. Det var få voksne, men til gjengjeld mange unger. Denne gjengen hadde vært så forutseende at de hadde bestilt senger. På den måten fikk de 2 store soverom for seg selv. Og var fornøyd med det.

Det kom også tre jenter opp dalen fra Mån. De hadde selvsagt brukt tid oppover, men var i fin form. (Ikke alle som tar den turen er i like god form når de endelig når hytta.) Jentene vill tilbake søndagen, og fikk antakelig en skikkelig fin dag. Været var jo strålende.

Selvsagt kom det også voksne folk. To par som kom sist til hytta. Vi passerte folkene på vår vei innover. På tross av litt kummerlige forhold - stua er ikke den beste plassen å sove, så var humøret på plass, og de mente oppholdet hadde vært bra.

 

 

2 kommentarer:

  1. Hello mister Blåfjell! Så hyggelig å få hilse på Bror og Bestyrerinnen.

    Vet du, jeg tror ikke jeg har merket forskjell på Stangeland-gryn og andre havregryn, så det kan jeg med glede gi deg rett i. Jeg skal se om jeg finner Stangeland neste gang. Er det for å støtte de lokale?

    Takk for en super helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei på dei og takk for sist.
      Kjekt at du igjen tok til Blåfjellenden. (Og som du sikkert registrerte på en kommentar på din blogg - jeg er ike alene om å like meg på Blåfjellenden.)

      Jeg er sikker på at jeg ikke kjenner forskjell på havregrøt laget på andre gryn. Det er ren nostalgi.

      Slett